Spread it all over the universe!

Hej, i bland kan jag få en sådanhär lite random tanke och det hände i går kväll. Jag kom att tänka på alla präster för i tiden, och nu för tiden som ansåg att man inte skulle ha sex. Jag undrar hur det tänkte då, jag menar, de ansåg, och anser, att gud är perfekt och då kan man ju vidare anse att han skapade kvinnan av en anledning och att det inte var ett misstag för att någon som är perfekt borde ju rimligt vis inte begå misstag. Och då är ju steget inte långt till att anta att det var meningen att de skulle föröka sig så om man tänker lit, bara pytte lite lågiskt så borde ju alla präster brännas på bål för att de föringar guds "gåvor". Det är ju bara det som en liten mäniska i ett litet land i norr och en änu mindre stad änu mer norrut kan rimligen tycka. Men vad vet jag, jag är ju bara en tretton åring låg i norr. Det är ju ändå en hel rörelse med typ nitioåriga MÄN som har bestämt det. OJ! nu slogs jag av en tanke, jag har hittat svaret på denna stora gåta, här är det: De första prästerna var egentligen riktiga players, men när man kommer upp i åren så kan man ju få lite, ja låt oss säja problem och kanske måste ta lite blåa piller och de var ju inte upptäckta då så hittade man på en regel om att präster inte fick ha sex och det vaar så det startade, sedan så är det ju bara fyrkantiga, inskränkta gubbar som är präster och då har det hållit i sig genom århundraderna. Jag borde få nobellpriset i något ämne, typ historia och om det inte finns så borde de innföra det ett år så att jag kan få det, det är btw bara gubbar i nobell komite´n

              // Ja vem tror ni, Linus of course.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0