I'm back and I'm dangerus!

Hej, i dg så var jag och åkte skidor, då lyckades jag förståss bryta av min stav. Sedan var jag i erixlids backen och åkte madrass, jag lyckades
Bredda backen med tre meter.
Göra illa både handen och svanskotan
Köra över en unge och
Kvadda en pulka.
Nice.

Jag tänkte på en sak som jag såg på uppdrag granskning i går det handlade om chefers bonusar, en chef hade en bonus på 4 miljoner men på det företaget så har man varslat flera hundra anställda. Sedan så intervjuade man finnans ministern och då frågade de några frågor om bonusar, då börgar han babbla om en massa skit som jag hade problem att förstå och sedan så skyndade han iväg. Men det kanske mest skrämmande av allt var att de kollade på kärnkraftsvärks cheferna. De fick alltså bonusar som motsvarade två månadslöner och de bonusarna var knutna till vinst och inte till säkerhet, d.v.s att om det skulle finnas risk för en olycka så skulle de inte stänga ner för allas säkerhet för att då skulle de förlora alla bonusar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0