Musik Pirates.

Hej, har inte blivigt några inlägg på ett tag nu, sitter i curlinghallen och bloggar. (Folk kommer att tro att jag inte gör annat än att blogga när jag är i curlinghallen.) I dag tänkte jag ta ett alvarligt snack om den nya lagen som träder i kraft någon gång i april. Den går alltså ungefär ut på att skivbolag kan spåra enskilda användare och stämma dem. Jag tycker att det är ett världelöst förslag, dels för att alla mäniskor i hela fucking sverie utom en 90+ are i norra lappland laddar ner musik och har de tänkt stämma alla så vet jag inte hur de har tänk att sverige ska ta sig ur finnanskrisen. Dessutom så kommer ju alla iPods, mp3, etc. etc. att bli världelösa, de skulle ju kunna stämma skivbolagen för att de gör deras produkter oanvändbara. Sen tycker jag att de borde ta lite hänsyn till mig, jag kanske känner mig kränkt, har det tänkt på det??? nej, har det tänkt på alla ungdomar som kommer att bli luspanka och inte ha råd med en engen bostad och måste sova i en låda under parkbron för att de måste köpa alla skivor själva? nej, de tänker bara på egen vinning så jag undrar vilka man ska kalla pirater jag?

                                                              // Detta oerhört upplysande inlägg är publicerat av moi, Linus.

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv. ja :) riktigt skönt!

2009-02-23 @ 18:31:51
URL: http://peerla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0