Moralfråga...?

Hej, hade inte tid och blogga i går men jag har en grej som jag vill ta upp som jag blev väldigt uppeldad över i söndags när jag såg det i kalla fakta i söndags. Det handlade om en pipeline som någott ryskt företag tänkte bygga från ryssland till tyskland. Ryslands och tysklands presidenter har skrivigt på förslaget (har tyskland president?) och de har börgat lägga ut rör. Jaja, det är väll gott och väl men nu är det så att detta företag (jag har det på tungan) hade planerat att dra ledningen på svenskt teretorium, förbi ett naturreservat för sjöfåglar, sedan är det ju så att de (fan alså kan ingen säga vad företaget heteer, northik någonting) ska skicka fosila bränslen igenom dendär under östersjön, men ar dom att dom ska förstöra maten för en massa fåglar för att få till en liten ledning som dom ändå bara kommer att skicka drivmedel som kommer att bli bortrationaliserade om några år? Men u kan vi ju sätta hoppet till svenska regeringen för att dom vill inte ha en rörledning där men dom kan inte säga nej av politiska själ, det är inte politiskt möjligt så därför försöker man hitta ett miljö problem. Det där företaget har nu insett att sverige inte vill ha en ledning där så dom håller på med mutor. Det var två personer som hade skrivit en rapport om varför det var dåligt ur en miljö synpunkt att dra ledningen, då har det ryska fretaget gått in med 65 miljoner till att bygga en ny hamn på gotland. Det ryska företaget har även gått in med mycket pengar på andra ställen och nu påstår politikerna att det är inte mutor och att dom inte kommer kommer att påvärkas av detta. Tss. Det är en moral fråga men det ska bli jävligt roligt och se om det blir en ledning.
 
                                                                                                                 Detta oerhört tråkiga inlägg är skrivet av: Linus

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej linus nu läser jag, nöjd nu ? :)

2009-02-17 @ 19:33:30
URL: http://majawlolob.blogg.se/
Postat av: Maja

sv. jo men dom vann ändå :D

2009-02-17 @ 20:58:36
URL: http://majawlolob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0