look at earth from outer space.

Ännu ett inlägg av mig.
Jag antar att det finns mycket att vara negativ om.

Linus uppmuntrade mig till att skriva ett inlägg om just föräldrar. Med nöje, sa jag då. Vart ska vi börja? Såhär i början av tonåren är de antingen äckligt misstänksamma om allting man gör, eller så försöker de tvinga sig själva att tro att jag inte vet någonting om alkohol, droger, rökning och sex. Jag blir galen.
Två exempel på olika dialoger man kan ha med sina föräldrar;

"Vad har du och din kompis gjort då?"
"Inget. Suttit vid datorn. Pratat."
En del föräldrar blir nu fruktansvärt misstänksamma av detta svar. Hur vet de att jag inte har supit mig redlös och rökt lungorna ur mig? Då råder jag dem att titta efter tecken på att jag gjort det, det är inte direkt svårt att skilja en stupfull människa från en fullt nykter och uttråkad människa i de flesta fall.

"Vad har du och din kompis gjort då?"
"Jadu, jag minns inte riktigt allt. Först förfestade vi iallafall hemma hos Nika då, sedan drog vi ut på stan och röjde ett tag tills snuten kom, då drog vi hem till någon kille som jag inte känner och där gav han mig ett piller som fick mig att bli yr, vet inte riktigt varför...ja, och sedan vaknade jag vid 8-tiden imorse då, utan trosor, i en säng som jag aldrig sett förut."
Observera att svaret på frågan var fyllt med ironi. (Jag tycker om att vara ironisk mot mina föräldrar.) Det är dock ingen bra idé, för föräldrar tar detta på fullt allvar och ringer socialen och skriker att herregud vilka hänger du med egentligen och ojojoj. Okej, exakt så blir det väl inte, men ungefär.

Det jag vill få fram är att de inte inser att visst, jag vet en hel del men det behöver inte betyda att jag håller på. För i helvete, jag är bara 13 år! Det är tydligen jävligt svårt att lita på vad jag säger. Jag vet, de är enbart misstänksamma för att de bryr sig om mig och älskar mig osvosvosv. Men ibland går det överstyr. Och ja, nu utgår jag från min egen familj. En del har ju supercoola föräldrar. Jag är inte en av dem.

Alla är fortfarande homosexuella.
/Emma

Kommentarer
Postat av: JullisKnullis :'>

Dina föräldrar är säkert mycket coolare än mina :<

HAaha, Min pappa bah: APOLLON XD

2009-02-12 @ 17:25:29
URL: http://jullanbullanmcr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0