Alkohol monopol.

Hej, oj!! två inlägg på lika många dagar, det är typ rekord, haha. Men vi hade So i dag (olov har inte läst våran blogg än) och då var det två frågor om lkohol, en var om man får sälja alkohol man gjort sjölv och den andra var om man fick gå till bilen med en kasse med alkohol i om man var under arton. Våran prao försökte förklara att staten har "monopol" på alkohol,  jag tycker att det borde vara samma sak som att blanda saft och sälja den. Men nej då, staten ska förståss tjäna alla pengar själv på att sälja alkohol. Och ändå så kan de inte ta sig ur finnans krisen. Sedan kommer vi till hon som skulle bära alkohol i en kasse till bilen för att hennes pappa skulle göra något annat ärende, har staten inget bättre att lägga pengarna på än att se till att folk inte går till bilen med alkohol. Jag tycker att de borde lägga mer resurser på skolan istället.  Nu har jag en sak att säga till världen i allmänhet men Vicktor i synnerhet, jag är inte ihop eller kär i varken emma eller nika, jag har facktisk spanat in en annan...

                                              Detta inlägg är publicerat och kopieringskyddat av moi, //Linus.


Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejhej :D

Fin blogg :D

HAhaha, ni skriver så roligt xD

Aja, Jasså linus du har spanat in en annan? ;; ;)

Kul B)

Men vi ses någon gång

Tjingeling :D

2009-02-24 @ 19:40:13
Postat av: Maja

vem hardu spanat in linus ? ;)

2009-02-25 @ 18:06:08
URL: http://majawlolob.blogg.se/
Postat av: Nika

Linus din disservisser, hur tänkte du där? att du inte sagt nått till dina mates, jag och emma? :(:(

2009-02-26 @ 18:39:58
URL: http://nikaf.blogg.se/
Postat av: maria

Liiiinuuuus?!

Jag slår vad om att det är någon i 7c?(A)

2009-02-28 @ 21:38:30
URL: http://mariasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0